مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 11:002021-07-12سياسي

نصب تندیس قیصر امین پور و 3 نامدار بختیاری در چیتگر


تندیس 4 نفر از مشاهیر و نامداران بختیاری شامل علیمردان خان، بی بی مریم، مسعود بختیاری (بهمن علاء الدین) و قیصر امیرپور در پارک چیتگر نصب شد.

- جی پلاس، آیین رونمایی از تندیس چهار نفر از مشاهیر و نامداران بختیاری شامل علیمردان خان، بی بی مریم، مسعود بختیاری (بهمن علاء الدین) و قیصر امیرپور که به همت و پیگیری علی نوذرپور شهردار سابق منطقه 22 شهرداری و مشاور کنونی شهردار تهران و با تایید شورای شهر تهران و به سفارش سازمان زیباسازی شهرداری تهران ساخته و در محل مذکور نصب شده است، روز گذشته 20 تیرماه در گذر فرهنگی تاراز واقع در ضلع شمالی دریاچه خلیج فارس برگزار شد.

علی مردان خان بختیاری (زاده 1271-درگذشته 1313-تهران-زندان قصر) از سرداران بختیاری ایران از ایل چهارلنگ بختیاری در منطقه چنارود فریدن استان اصفهان و سردشت ایران بود که با ارتش رضاشاه درگیری داشت.

بی بی مریم بختیاری (زادهٔ 1253 درگذشتهٔ 1316 اصفهان) مشهور به سردار مریم بختیاری، نویسنده ایرانی و از زنان فعال در انقلاب مشروطه بود.

بهمن علاءالدین معروف به مسعود بختیاری (20 مهر 1319 مسجدسلیمان - 12 آبان 1385 کرج) یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین خواننده ها، ترانه سُرا و آهنگ ساز مردم لُر بختیاری بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب تندیس قیصر امین پور و 3 نامدار بختیاری در چیتگر

نصب تندیس قیصر امین پور و 3 نامدار بختیاری در چیتگر