مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 11:002021-07-12سياسي

تندیس قیصر امین پور در چیتگر نصب شد


تندیس 4 نفر از مشاهیر و نامداران بختیاری شامل علیمردان خان، بی بی مریم، مسعود بختیاری (بهمن علاء الدین) و قیصر امیرپور در پارک چیتگر نصب شد.

- تندیس 4 نفر از مشاهیر و نامداران بختیاری شامل علیمردان خان، بی بی مریم، مسعود بختیاری (بهمن علاء الدین) و قیصر امیرپور در پارک چیتگر نصب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیین رونمایی از تندیس چهار نفر از مشاهیر و نامداران بختیاری شامل علیمردان خان، بی بی مریم، مسعود بختیاری (بهمن علاء الدین) و قیصر امیرپور که به همت و پیگیری علی نوذرپور شهردار سابق منطقه 22 شهرداری و مشاور کنونی شهردار تهران و با تایید شورای شهر تهران و به سفارش سازمان زیباسازی شهرداری تهران ساخته و در محل مذکور نصب شده است، روز گذشته 20 تیرماه در گذر فرهنگی تاراز واقع در ضلع شمالی دریاچه خلیج فارس برگزار شد.

تندیس های مشاهیر بختیاری که در چیتگر نصب شد علی مردان خان بختیاری (زاده 1271-درگذشته 1313-تهران-زندان قصر) از سرداران بختیاری ایران از ایل چهارلنگ بختیاری در منطقه چنارود فریدن استان اصفهان و سردشت ایران بود که با ارتش رضاشاه درگیری داشت.

بی بی مریم بختیاری (زادهٔ 1253 – درگذشتهٔ 1316 اصفهان) مشهور به سردار مریم بختیاری، نویسنده ایرانی و از زنان فعال در انقلاب مشروطه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تندیس قیصر امین پور در چیتگر نصب شد

تندیس قیصر امین پور در چیتگر نصب شد