مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 10:152021-07-12اقتصادي

سایه خشکسالی و ساخت و ساز بر باغ شهر تفت


خشکسالی های مکرر در استان یزد و کمبود بارش ها علاوه بر کاهش محصولات زراعی و خشکیدگی باغات شهرستان تفت باعث شده تا بسیاری از افراد اقدام به تخریب باغات و تغییر کاربری آن ها به مسکونی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، سال های زیادی است که استان کویری یزد با خشکسالی و بی آبی دست و پنجه نرم می کند تا جایی که در تامین آب شرب ساکنان هم به مشکل جدی برخورده و به ناچار طرح های انتقال آب را دنبال کرده است تا شاید التیامی بر درد کهنه بی آبی باشد.

خشکسالی و بی آبی اما تنها مشکل ساکنان نیست بلکه امروز باغات استان به ویژه در مناطق روستایی و باغ شهر تفت که میراث گذشتگان از سال های دور است از رنج بی آبی و سایه خشکسالی در امان نبوده و مالکان که از پس هزینه نگهداری باغ خود در این شرایط بی آبی بر نمی آیند اقدام به فروش و یا تغییر کاربری می کنند.

تخریب باغات و تغییر کاربری توسط افرادی که دنبال ارزش افزوده و سوء استفاده هستند، یکی از معضلات گریبان گیر شهر تفت است که به تنهایی نمی توان با آن مقابله کرد و باید همه ارگان ها در این مورد تعامل داشته باشند.

نجات باغات باغشهر تفت مطالبه مردمی است تخریب باغات باغشهر تفت موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت چون بسیاری از کارشناسان از شهر تفت به عنوان ریه های تنفسی یزد یاد می کنند و در موارد متع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه خشکسالی و ساخت و ساز بر باغ شهر تفت

سایه خشکسالی و ساخت و ساز بر باغ شهر تفت