مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 07:052021-07-12سياسي

مشکل اصلی زاینده رود عدم مدیریت مصرف آب است


مشکل اصلی زاینده رود عدم مدیریت مصرف آب است وخشکسالی مزید بر علت شده ولی علت اصلی نیست.

- محمد شایان نژاد امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان، در ارتباط با مشکلات کشاورزان، با اشاره به جنبه های مختلف سیاسی و فرهنگی و اقتصادی اصلاح الگوی کشت، اظهار داشت: فرایند اصلاح الگوی کشت، فرایند پیچیده ای است و نمی توان به کشاورز افزود: مشکل اینجاست که اگر به فرض، حق آبه کشاورز را بدهند، باید از آب، استفاده بهینه کنیم و یکی از راه های آن، کشت گیاهانی است که آب کمتری مصرف می کنند.

وی ادامه داد: مشکل مهم تر این است که کشاورزی با الگوی سنتی انجام می شود و باید به سمت آبیاری مدرن پیش رفت، اما نه این صورت که همه مدرن شوند، مثلا آبیاری تحت فشار را نباید در مناطق بادخیز استفاده کرد، باید به سمت آبیاری نوین مثل آبیاری قطره ای و نواری رفت و کشاورزان باید به این سمت حرکت کنند.

شایان نژاد به مشکل اصلی آبیاری سنتی اشاره و بیان کرد: مشکل آبیاری سنتی ما این است که این نوع آبیاری، تجربی است و بر اساس چرخش طراحی شده انجام نمی شود و کشاورزان بر اساس تجربه ای که دارند اقدام به کشت و آبیاری می کنند.

دانشیار دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مهمترین نکته در بحث آبیاری این است که با روش درست و دقیق آبیاری، از این آب، بهینه استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل اصلی زاینده رود عدم مدیریت مصرف آب است

مشکل اصلی زاینده رود عدم مدیریت مصرف آب است