مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 05:002021-07-11اقتصادي

ایران جزو 20 کشور اول دنیا در تولید زباله های پلاستیکی


بر اساس آمارهای جهانی ایران جزو 20 کشور اول دنیا در تولید زباله های پلاستیکی است و سالانه حدود 4 میلیون تن زباله پلاستیکی تولید می کند و به گفته معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از زباله های تولید شده در کشور نیم میلیون تن به کیسه پلاستیکی .

- بر اساس آمارهای جهانی ایران جزو 20 کشور اول دنیا در تولید زباله های پلاستیکی است و سالانه حدود 4 میلیون تن زباله پلاستیکی تولید می کند و به گفته معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از زباله های تولید شده در کشور نیم میلیون تن به کیسه پلاستیکی اختصاص دارد یعنی هر ایرانی روزانه به طور متوسط سه کیسه پلاستیکی مصرف می کند که 96 درصد آن مستقیم وارد سطل های زباله می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، براساس آمار World Population Review در سال 2021 ایران در رتبه 17 تولید زباله های پلاستیکی قرار دارد.

بر اساس این گزارش تقریبا 500 میلیارد کیسه پلاستیکی در مقیاس جهانی استفاده می شود و آلودگی پلاستیکی یک فاجعه جهانی است که حاصل دست بشر است.

پلاستیک ها موادی هستند که تجزیه آن بیش از 450 سال تخمین زده شده است و طی این مدت تنها براثر عوامل طبیعی به ذرات ریز و کوچک موسوم به میکروپلاستیک ها تبدیل می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران جزو 20 کشور اول دنیا در تولید زباله های پلاستیکی

ایران جزو 20 کشور اول دنیا در تولید زباله های پلاستیکی