مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 06:552021-07-10سياسي

شناسایی محوطه های تاریخی جدید در مریوان


محوطه هایی شاخص و کلیدی از دوران پارینه سنگی تا دوران اسلامی، در جریان بررسی های باستان شناسی منطقه مریوان شناسایی و مطالعه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، محمد معصومیان، سرپرست هیأت باستان شناسی مستقر در مریوان با اشاره به پروژه بررسی تکمیلی باستان شناسی مریوان با هدف شناسایی و درک روشن تر از محوطه های دوره های مختلف پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی این شهرستان، گفت: وجود دشت های غنی میان کوهی، رودخانه های دائمی، دریاچه زریبار و وضعیت زمین ریخت منطقه موجب شده که پیش از این مطالعات باستان شناسی در این منطقه بیشتر معطوف به دشت مرکزی شهرستان مریوان شده و توجه کمتری به ارتفاعات این شهرستان و سایر بخش ها نظیر گلچیدر، سرشیو، خاوومیرآباد و کوماسی نسبت به دشت مریوان شود.

او افزود: نظر به اهداف کوتاه و بلندمدت این پروژه، بررسی تکمیلی شهرستان مریوان با تمرکز به این بخش ها به سرپرستی مشترک ما و نعمت حریری در حال انجام است.

معصومیان یادآور شد: با توجه به پیشینه بررسی ها و کاوش های باستان شناسی در شهرستان مریوان، انجام بررسی تکمیلی در این شهرستان برای تکمیل مطالعات صورت گرفته و کمک به تهیه نقشه باستان شناسی کشور در این منطقه لازم و ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی محوطه های تاریخی جدید در مریوان

شناسایی محوطه های تاریخی جدید در مریوان