مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 تیر 1400 ساعت 04:252021-07-09اقتصادي

قاچاق گسترده پیاز زعفران به کشورهای همسایه/ هویت زعفران ایرانی در معرض نابودی


گرچه ایران بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا محسوب می شود، اما تعرفه صادرات زعفران به چین و هند برای ما بسیار بالاست، درحالیکه تعرفه ورود محصول از افغانستان به این کشورها صفر است.

- گرچه ایران بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا محسوب می شود، اما تعرفه صادرات زعفران به چین و هند برای ما بسیار بالاست، درحالیکه تعرفه ورود محصول از افغانستان به این کشورها صفر است.

ایران به عنوان بزرگترین کشور تولیدکننده زعفران شناخته می شود اما دشواری های صادرات رسمی، زمینه ساز قاچاق این محصول به آن سوی مرزها شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، ایران با تولید بیش از 94 درصد زعفران دنیا از شهرت جهانی در بازار های هدف برخوردار است.

قدمت تولید این محصول زراعی در کشور به بیش از 3 هزار و 500 سال پیش باز می گردد اما متاسفانه موانع و مشکلات متعدد سد راه صادرکنندگان، از سرخی روز افزون این محصول گرانبها کاسته است.

با توجه به آنکه این روزها ارزش زعفران بر کسی پوشیده نیست، اما موانع متعددی همچون بازگشت ارز به سامانه نیما، اخذ تعرفه بالای صادراتی در هنگام ورود کالا به چین و هند و نبود استراتژی مناسب نگرانی هایی مبنی بر از دست دادن جایگاه کنونی تولید به همراه داشته است چرا که این موانع زمینه را برای خروج غیرقانونی زعفران از مرزهای کشور فراهم کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق گسترده پیاز زعفران به کشورهای همسایه/ هویت زعفران ایرانی در معرض نابودی

قاچاق گسترده پیاز زعفران به کشورهای همسایه/ هویت زعفران ایرانی در معرض نابودی