مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 05:552021-07-06بين الملل

اهمیت استراتژیک فرودگاه کابل و پایگاه های هوایی افغانستان


چندین فرودگاه بین المللی و پایگاه نظامی استراتژیک در افغانستان چندین دهه جولانگاه رقابت قدرت های خارجی از سویی و عامل ارتباطی این کشور محصور در خشکی از سوی دیگر بوده اند.

- چندین فرودگاه بین المللی و پایگاه نظامی استراتژیک در افغانستان چندین دهه جولانگاه رقابت قدرت های خارجی از سویی و عامل ارتباطی این کشور محصور در خشکی از سوی دیگر بوده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بررسی های خبرگزاری آناتولی نشان می دهد که اکثر نیروهای اروپایی ناتو که برای حمایت از حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 صف آرایی کرده بودند طی هفته های اخیر بدون سروصدا از این کشور خارج شده اند.

حدود 2300 تا 3500 نظامی باقیمانده آمریکایی و تقریبا 7000 نیروی متحد ناتو تا قبل از یازدهم سپتامبر افغانستان را ترک کردند تا به دو دهه درگیری مسلحانه خود در این کشور پایان دهند.

هرچند این نگرانی وجود دارد که دولت و نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان خود را برای دوره پسا ناتو آماده نکرده باشند و این کشور دچار هرج ومرج شود.

یکی از این نگرانی ها، تاثیر خروج ناتو از افغانستان بر وضعیت مرزهای هوایی مهم این کشور از جمله فرودگاه بین المللی کابل است که برای برقراری ارتباط با جهان خارج و تسریع امور حیاتی و مهمی مانند حمل و نقل کالا و مسافر نقش حساسی برعهده دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت استراتژیک فرودگاه کابل و پایگاه های هوایی افغانستان

اهمیت استراتژیک فرودگاه کابل و پایگاه های هوایی افغانستان