مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 14:552021-07-04سياسي

نخستین گام ها در حوزه لغت نویسی توسط «دکتر معین» برداشته شد


مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه دکتر معین یکی از چهره های ماندگار در زمان خود و امروز و حتی آینده است، گفت: نخستین گام ها در حوزه لغت نویسی توسط «دکتر معین» برداشته شد.

- رشت- مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه دکتر معین یکی از چهره های ماندگار در زمان خود و امروز و حتی آینده است، گفت: نخستین گام ها در حوزه لغت نویسی توسط دکتر معین برداشته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فیروز فاضلی عصر یکشنبه به مناسبت سالگرد درگذشت دکتر محمد معین با اشاره به اینکه با دو سوال می توانیم درباره این چهره فرهیخته صحبت کنیم، اظهار کرد: بیان این دو سوال نشان دهنده وجود تفاوت دیدگاه درباره ایشان است.

وی با بیان اینکه تمام جهان بینی های انسان وابسته به سوالات او است، افزود: زمانی که این سوال درباره دکتر معین مطرح می شود که چرا دکتر معین به این جایگاه رسید؟ یک سری گزاره ها به ذهن متبادر می شود.

مدیر کل ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه دریافت اولین دکتری زبان و ادبیات فارسی، نگارش نخستین پایان نامه درباره ادب فارسی، نگارش لغت نامه فرهنگ معین و بسیاری از موارد دیگر سبب شد تا ایشان تبدیل به دکتر معین شوند، گفت: تولد در یک خانواده فرهیخته نیز از شاکله اصلی شخصیت دکتر معین را تشکیل داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین گام ها در حوزه لغت نویسی توسط «دکتر معین» برداشته شد

نخستین گام ها در حوزه لغت نویسی توسط «دکتر معین» برداشته شد