مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 10:402021-07-04اقتصادي

برنامه ای برای قطع یا جیره بندی آب نداریم


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: امسال هم مانند سال های گذشته و با وجود گرمای بیشتر هوا برنامه ای برای قطع یا جیره بندی آب نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، حمیدرضا جانباز در نشست خبری با محوریت تامین آب و برق کشور در ستاد وزارت نیرو افزود: تلاش ما از 6 تا 7 سال گذشته این بوده که به جای اعمال قطعی و یا جیره بندی آب، موضوع کمبود آب را با اعمال مدیریت فشار و نیز افزایش حجم مخازن مدیریت کنیم.

وی درباره وضعیت بارش ها گفت: امسال به لحاظ بارشی و درجه حرارت، سال خاصی در کشور است به گونه ای که در6 حوضه اصلی آبریز شاهد کاهش بارش هستیم به طوری که بارش های امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 52 درصد کاهش یافته و نسبت به دوره بلندمدت 37درصد کاهش اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: بیشترین کاهش بارش در حوضه شرق کشور و فلات مرکزی با 53 درصد به وقوع پیوسته و کمترین بارش نیز در حوضه شمال غرب و در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با حدود 13 درصد است.

جانباز خاطرنشان کرد: علاوه بر کاهش بارش در کشور، افزایش بی رویه و زودرس دما نیز موجب نگرانی هایی شده که مشکلاتی را در تابستان امسال به وجود آورده است.

وی ادامه داد: افزایش یا کاهش دمای هوا بر روی فعالیت کولرهای آبی اثر گذار است زیرا کولرها در مرکز فلات ایران طی ماه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ای برای قطع یا جیره بندی آب نداریم

برنامه ای برای قطع یا جیره بندی آب نداریم