مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 10:152021-07-04سياسي

آغاز به کار پنج مدرسه ماندگار در شیراز


نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: نقش دانشمندان ایرانی در تدوین «دین کرد» و فقه اسلامی از دوران های قبل و بعد از اسلام همواره مورد توجه بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام ظهر امروز در آیین رونمایی از نخستین مدارس ماندگار در استان فارس اظهار داشت: تلاقی دین کرد در دروان قبل از اسلام با فقه اسلامی نشان از توجه به فرهنگ و هویت ایرانی نسبت به کتاب است و در این راستا حضرت علی علیه اسلام می فرمایند ایرانی ها اهل کتاب و هستند.

وی در مورد فلسفه یونان گفت: ارسطو دانش بشری را به سه دسته جهان بینی، ایدئولوژی یا دین کرد و هنر تقسیم کرد و در این راستا مجموعه صنایع هنری، پزشکی در هنرستان و نیز جهان بینی و ایدئولوژی در دبیرستان آموزش داده می شود که نشان از اهمیت  مدارس ماندگار به  تعلیم و تربیت  است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: ایرانی ها در طول تاریخ و تمدن اسلامی به ویژه در چهل سال اخیر در جنگ تمدن ها نقش اساسی و تعیین کننده ای داشته اند.

نظرات کارشناسانه درپیشبرد 54 مدارس ماندگار کشور الزامی است نماینده عالی شورای عالی آموزش و پرورش در امور مدارس ماندگار کشور با بیان اینکه فارس دومین استان کشور در ثبت مدارس ماندگار است گفت: ثبت همزمان 5 مدرسه ماندگار در فارس آن هم در عالی ترین مجمع سیاستگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز به کار پنج مدرسه ماندگار در شیراز

آغاز به کار پنج مدرسه ماندگار در شیراز