مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 19:452021-07-03سياسي

آمریکا پاسخگوی جنایاتش علیه بشریت باشد


معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر با اشاره به نقض فاحش حقوق بشر از سوی امریکا، گفت: جنایات امریکا علیه بشریت در عرصه حقوق بین الملل نباید با بی کیفرمانی مواجه شود و دولت امریکا باید پاسخگوی جنایات خود باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سید مجید تفرشی، معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر ایران عصر امروز (شنبه) در سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر امریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، ضمن محکومیت سوءاستفاده ابزاری امریکا از قدرت در ترور و تحریم ملت ها، اظهار داشت: در مورد ترور دامنه حقوق بشر امریکایی محدود به مرز های ایران نیست، نمونه افغانستان مثالی زنده است؛ جنایاتی که موجب ورود دیوان بین المللی کیفری برای انجام تحقیقات مقدماتی شده است.

تفرشی با اشاره به حکم دیوان لاهه در خصوص جرایم جنگی در افغانستان، یادآور شد: اسفند ماه سال 1398 دیوان کیفری بین المللی در لاهه با صدور حکمی اعلام کرد که دادستانی این دیوان می تواند در مورد ادعا های مربوط به جرایم جنگی در افغانستان از جمله کشتار هایی که احتمالاً توسط نیرو های آمریکایی صورت گرفته، تحقیق کند.

وی افزود: این حکم، اما با واکنش منفی مایک پمپئو، وزیر خارجه وقت ایالات متحده روبرو شد و آن را غیرمسئولانه و تعجب آور خواند و گفت ایالات متحده هیچ الزامی برای پذیرش احکام این به اصط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا پاسخگوی جنایاتش علیه بشریت باشد

آمریکا پاسخگوی جنایاتش علیه بشریت باشد