مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 09:552021-07-03سياسي

چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین برگزار می شود


دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین گفت: چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین در حالی برگزار می شود که با حضور پررنگ مردم شکوفایی فرهنگی به همراه داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر علی شفیعی شاد در نشست خبری ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین که ظهر شنبه در شبستان امیر المومنین مسجدالنبی برگزار شد اظهار کرد: نماز جمعه جز موضوعاتی است که در حوزه فرهنگ و معارف دین مغفول واقع شده و آن طور که باید به آن پرداخته نشده و جایگاه حقیقی در منظومه فکری جامعه پیدا نکرده است.

دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین بیان کرد: مبانی دینی ما و آنچه از بزرگان به صورت مطالعاتی به ما رسیده یک جایگاه ویژه ای را برای نماز جمعه در می آبیم و نیز در دل تاریخ اسلامی علمایی را داریم که فتوا داده اند نماز جمعه واجب عینی است، حتی علما متأخر نگاهشان به نماز جمعه واجب تأخیری است و حکم وجوب داده اند و جایگاه وجوب شرعی دارد.

وی بیان کرد: نگاه ما در حکومت دینی به نماز جمعه صرفاً واجب دینی نیست و نماز جمعه تبیین کننده و اتصال بین حکومت و مردم است و محور بحث نماز جمعه تقوا و مسائل سیاسی است و رابطه امام و مردم در نماز جمعه تبیین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین برگزار می شود

چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین برگزار می شود