مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 09:102021-07-03سياسي

تبیین باشگاه تحریمی ها


شورای سیاستگذاری باشگاه تحریمی ها که مقامات ارشد کشوری و لشکری نظام در حوزه های مرتبط در آن حضور داشتند جلسات متعدد برگزار کرده و نتایج خوبی هم دربر داشته من جمله اراده واحد برای پیگیری این ایده در فاز دوم یعنی اجماع خارجی.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا فرقانی، دبیر باشگاه تحریمی ها در یادداشتی به تبیین اهداف این باشگاه پرداخت و نوشت: نخستین تحریم جامع سراسری و اولین قطعنامه شورای امنیت علیه ایران در زمان نخست وزیری محمد مصدق و به عنوان واکنش علیه ملی شدن صنعت نفت ایران صادر شد.

اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی (1979) آمریکا نیز در سال 1980 تحریم­ های اقتصادی وسیعی را در واکنش به تسخیر لانه جاسوسی خود در تهران علیه ایران وضع کرد و در روز اول خرداد 1359 رسماً آغاز حصر اقتصادی علیه ایران را اعلام نمود و طی این سال ها هم به بهانه های مختلفی همچون؛ مسائل هسته ای، حقوق بشری و .

این تحریم ها شکل گسترده تر و پیچیده تری به خود گرفت.

همانگونه که می دانیم مهمترین راهبرد عملیاتی جمهوری اسلامی علیه تحریم ها طی این سال ها، بهره گیری از عنصر دور زدن تحریم ها با استفاده از مسیرهای غیر رسمی بوده که البته این مسیر با فراز و نشیب ها و همچنین افزایش هزینه هایی همراه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبیین باشگاه تحریمی ها

تبیین باشگاه تحریمی ها