مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 05:052021-07-03بين الملل

گزارش سازمان ملل درباره سوءاستفاده از زندانیان در شرق اوکراین


آژانس حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، زندانیان در شرق اوکراین شکنجه، خشونت جنسی و سایر سوءاستفاده های سیستماتیک را تجربه کرده اند.

- آژانس حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، زندانیان در شرق اوکراین شکنجه، خشونت جنسی و سایر سوءاستفاده های سیستماتیک را تجربه کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل، سوءاستفاده از زندانیان به ویژه در مراحل اولیه درگیری های شرق اوکراین شدید بود اما امروز ادامه پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، بین 7900 تا 8700 بازداشت از 14 آوریل 2014 تا 30 آوریل سال جاری میلادی صورت گرفته است که شامل 3600 تا 4000 مورد از سوی دولت و 4300 تا 4700 مورد از سوی جدایی طلبان شرق اوکراین می شود.

همچنین بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس، دو طرف درگیر در اوکراین از تاسیسات مخفیانه بازداشت استفاده کرده اند که تحت نظارت دادستانی نیستند.

ماتیلدا بوگنر، رییس هیات نظارت حقوق بشر در اوکراین گفت: هفت سال از آغاز درگیری ها در شرق اوکراین می گذرد و غیرقابل قبول است که چنین نقض گسترده حقوق بشری هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته باشد.

وی ادامه داد: ممنوعیت شکنجه و سایر رفتارهای غیرانسانی و وحشیانه قطعی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش سازمان ملل درباره سوءاستفاده از زندانیان در شرق اوکراین

گزارش سازمان ملل درباره سوءاستفاده از زندانیان در شرق اوکراین