مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1400 ساعت 13:202021-07-01اجتماعي

ضعف عضلانی عاملی تأثیرگذار در بی توجهی دانش آموزان به درس


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: طرح شایستگی های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دوره دبستان در سال تحصیلی 1400 در شهرستان یزد همزمان با طرح سنجش اجرایی شد.

- مصطفی خلیلی در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد با بیان این که بعضی از مشکلات تحصیلی دانش آموزان به دلیل ضعف عضلات تنه در نگه داشتن قامت و خستگی حین نشستن ایجاد می شود، اظهار کرد: توجه نکردن به آموزش و درس از جمله نتایج ضعف عضلانی در برخی دانش آموزان است.

وی افزود: با بررسی های اولیه راهکارهای مفیدی برای رفع مشکلان عضلانی دانش آموزان تدوین شده و خانواده ها می توانند با بالابردن سواد بدنی و آمادگی جسمانی فرزندان تا حد زیادی این دغدغه را رفع کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد در ادامه فقر حرکتی را یکی از بارزترین دلایل به وجود آمدن ضعف عضلانی در دانش آموزان دانست و بیان کرد: به همین منظور با توجه به این که سنین سه تا شش سال دوره طلایی رشد حرکتی کودکان محسوب می شود، سنجش ویژگی های حرکتی در بدو ورود دانش آموزان به دوره دبستان در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

خلیلی نیاز سنجی و ثبت اطلاعات پایه حرکتی نوآموزان را از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص دانست و خاطرنشان کرد: این طرح ارزیابی با حضور 500 نوآموز بدو ورود به دبستان و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضعف عضلانی عاملی تأثیرگذار در بی توجهی دانش آموزان به درس

ضعف عضلانی عاملی تأثیرگذار در بی توجهی دانش آموزان به درس