مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 07:502021-06-30اقتصادي

مشکل کمبود نان خراسان شمالی یکی دو تا نیست!/ استاندار چاره ای کند


رضا قاسمیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: حدود 29 هزار عدد نان روزانه در خراسان شمالی کم داریم و اگر نان ها به روستا یا سوپرمارکت ها نروند شاید این کمبود جبران شود.

  وی علت کمبود نان را وضعیت بی ثبات بازار و افزایش مصرف مردم در نان دانست و گفت: چند سال قبل که سهمیه آرد نانوایی ها کاهش یافت دیگر افزایش پیدا نکرد و سهمیه هر نانوایی که 17 کیسه آرد بود حالا 8 الی 12 کیسه شده، چگونه می توان توقع داشت که کمبود پیدا نکنیم درحالی که جمعیت بالاتر رفته و نیاز بیشتر شده است.

دستمزدهای نانواها کم است، نهاده های دامی گران مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان بجنورد در ادامه تصریح کرد: ضمن اینکه یکی از عوامل کمبود نان، گرانی نهاده های دامی بوده و موجب شده مردم علاوه بر ترس از گران شدن نان که باعث خرید زیاد و فریز کردن نان می شود، برای خوراک دامشان نیز از نان استفاده کنند.

وی افزود: علت مهم دیگر شلوغی صف های نانوایی دستمزدهای کم کارگران نانوایی است که انگیزه کار را گرفته و روزانه تعدادی کارگر نانوایی را رها می کنند که به خاطر همان یک نفر ممکن است نانوایی تعطیل شود؛ حتی خود شاطرها نیز رغبتی ندارند و با حداقلی ترین زمان پخت کار می کنند چون خیلی وقت است نان گران نشده و این صنف در حال متضرر شدن هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل کمبود نان خراسان شمالی یکی دو تا نیست!/ استاندار چاره ای کند

مشکل کمبود نان خراسان شمالی یکی دو تا نیست!/ استاندار چاره ای کند