مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 04:502021-06-30پزشكي

ردیابی حرکات بدن با کمک خیاطی!


دانشمندان انگلیسی در پژوهش جدید خود سعی کرده اند تا با استفاده از نخ های رسانا در درزهای لباس، امکان ردیابی حرکات بدن را فراهم کنند.

- دانشمندان انگلیسی در پژوهش جدید خود سعی کرده اند تا با استفاده از نخ های رسانا در درزهای لباس، امکان ردیابی حرکات بدن را فراهم کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، دانشمندان دانشگاه باث (University of Bath) انگلستان در بررسی جدیدی نشان داده اند که درزهای دوخته شده با نخ رسانا می توانند به ردیابی دقیق حرکات بدن کمک کنند.

نکته بهتر این است که این درزها می توانند نسبت به حرکات کوچکی که ردیاب های مشهور تناسب اندام مانند ساعت و مچ بند ثبت نمی کنند، واکنش نشان دهند.

این گروه پژوهشی در پروژه خود دریافتند که لباس های دارای درزهای رسانا می توانند برای شناسایی حرکات کاربر خود مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند.

اولیویا روستون (Olivia Ruston)، از پژوهشگران این پروژه گفت: نخ های رسانا در هر فعالیتی که برای شناسایی و بهبود کیفیت حرکات کاربر صورت می گیرد، کاربردهای بالقوه بسیاری دارند.

این ویژگی می تواند در فیزیوتراپی، توان بخشی و ورزش کردن، بسیار سودمند باشد.

دانشمندان مدت هاست که برای ابداع حسگرهای پارچه ای انعطاف پذیر مخصوص لباس تلاش می کنند اما این نخستین پروژه ای است که دانشمندان طی آن، مکان و تراکم درزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردیابی حرکات بدن با کمک خیاطی!

ردیابی حرکات بدن با کمک خیاطی!