مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 04:502021-06-30اجتماعي

شهاب سنگ هم نبود، دایناسورها منقرض می شدند!


 اگر 66 میلیون سال قبل شهاب سنگی به زمین برخورد نمی کرد و باعث انقراض دایناسورها نمی شد امروز حیات در زمین چگونه بود؟ -  اگر 66 میلیون سال قبل شهاب سنگی به زمین برخورد نمی کرد و باعث انقراض دایناسورها نمی شد امروز حیات در زمین چگونه بود؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اینسایدر، برخورد یک شهاب سنگ به زمین که آثار آن در مکزیک کنونی قابل رویت است باعث انقراض دایناسورها و بسیاری از گونه های آبزی و خشکی زی شد اما آیا در غیاب این شهاب سنگ انسان ها و سایر پستانداران با تی رکس ها و تریسراتوپس ها درگیر می شدند؟ طبق مطالعه ای که در روز سه شنبه منتشر شد می توان گفت پاسخ این سوال خیر است.

در این مطالعه مشخص شده است که شش گروه بزرگ دایناسورها، طی 10 میلیون سال پیش از برخورد شهاب سنگ، به آرامی در حال انقراض بودند و برخورد شهاب سنگ و در پی آن سونامی های بزرگ، آتش سوزی و ابرهای غلیظ گوگرد تنها تیر خلاصی بر انقراض آن ها بود.

فابین کاندامین(Fabien Condamine)، دانشمند محقق در دانشگاه مون پلیه(Montpellier) در فرانسه که یکی از نویسندگان این مقاله است به اینسایدر گفت: این شهاب سنگ ضربه آخر را به دایناسورها زد و آن ها را نابود کرد.

کاندامین و همکارانش می گویند، یک دوره سرد شدن جهانی ممکن است با کاهش تعداد دایناسورها ارتباط داشته باشد که بازیابی آنها را پس از این فاجع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهاب سنگ هم نبود، دایناسورها منقرض می شدند!

شهاب سنگ هم نبود، دایناسورها منقرض می شدند!