مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 07:252021-06-29سياسي

مرمت و حفاظت از پل های تاریخی خداآفرین هدفی مشترک مابین ایران و جمهوری آذربایجان


رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور مرمت و حفاظت از پل های تاریخی خداآفرین را هدفی مشترک مابین ایران و جمهوری آذربایجان عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خداآفرین، مصیب امیری رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری امروز در بازدید از پل های تاریخی خداآفرین ضمن تاکید بر اهمیت بالای پل های تاریخی خداآفرین به عنوان میراثی مشترک مابین ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: پیرو تفاهم نامه منعقد شده مابین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور و وزارت نیرو در راستای سد سازی، تقبل هزینه های مرمت، بازسازی و جابجایی آثار در پیرامون سد بر عهده وزارت نیرو است که این اقدامات در خصوص پل های خداآفرین ناتمام مانده که سفر امروز در راستای بررسی موقعیت و وضعیت کنونی پل ها است تا برنامه ریزی های صورت پذیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه این پل های تاریخی نیازمند انجام اقدامات مرمتی هستند، لذا برنامه ریزی های کوتاه مدت برای مرمت اضطراری و همچنین بلند مدت در راستای استحکام بخشی کامل از سوی این پژوهشگاه انجام خواهد شد.

امیری گفت: پل های خداآفرین میراثی مشترک مابین کشور و جمهوری آذربایجان است، لذا تعاملات لازم با هدف صیانت و حفاظت از این مواریث ارزشمند با کشور دوست و همسایه انجام خواهد شد تا به دنبال این همکاری زمینه های رونق گردشگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت و حفاظت از پل های تاریخی خداآفرین هدفی مشترک مابین ایران و جمهوری آذربایجان

مرمت و حفاظت از پل های تاریخی خداآفرین هدفی مشترک مابین ایران و جمهوری آذربایجان