مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 03:102021-06-28بين الملل

دموکرات ها از خودسری بایدن در حمله به مواضع حشد شعبی انتقاد کردند


هم حزبی های رییس جمهور آمریکا در کنگره این کشور از بابت اینکه وی با استناد به قانون اختیارات جنگی، قوه مقننه را دور زده انتقاد کردند و خواستار توضیح او درباره حمله به مواضع حشد شعبی شدند.

- به نقل از پولیتیکو، حملات اخیر آمریکا به مواضع حشد شعبی در مرز عراق و سوریه که با دستور مستقیم کاخ سفید انجام شد؛ بار دیگر لغو قانون اختیارات جنگی رییس جمهور را به داغ ترین موضوع بحث میان دموکرات های کنگره تبدیل کرد.

آنها از بابت عدم مشورت جو بایدن رییس جمهور آمریکا با کنگره برای حمله به مواضع حشد شعبی به خشم آمده اند حال آنکه کاخ سفید مدعی است این اقدام با استناد به بند 2 قانون اساسی، که به رییس جمهور ایالات متحده اختیار می دهد برای محافظت از نظامیان آمریکایی، تصمیمات لازم را با توجه به اصل ضرورت دفاع از خود اتخاذ کند، قابل توجیه است.

حمله به مواضع حشد شعبی در مرز عراق و سوریه در حالی انجام شد که طی ماه گذشته، دموکرات های مجلس نمایندگان طرحی را برای لغو قانون اختیارات جنگی رییس جمهور تصویب کردند حال آنکه بررسی این طرح در مجلس سنا در ماه میلادی آینده انجام خواهد شد.

کاخ سفید با استناد به قانون اختیارات جنگی که در سال 2002 برای تجاوز نظامی به عراق تصویب شد؛ حمله به حشد شعبی را قانونی جلوه می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دموکرات ها از خودسری بایدن در حمله به مواضع حشد شعبی انتقاد کردند

دموکرات ها از خودسری بایدن در حمله به مواضع حشد شعبی انتقاد کردند