مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 19:052021-06-28سياسي

گفتمان دولت جدید و حکمرانی آینده


حکمرانی مبتنی بر رویکرد مسئله محور برای حل چالش های اساسی پیش روی مردم و دولت، مانیفستی متشکل از دو اصل «خردگرایی» و «عمل گرایی » دارد که اُرکستر سمفونی «خدمت» در کابینه «خادم جمهور» باید آن را راهبری نماید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس محمد شیخان استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی در یادداشتی تحت عنوان گفتمان دولت جدید و حکمرانی آینده نوشت: یکی از اشتباهات مسلم در تحلیل سیاسی، این پیش فرض است که گفتمانها پس از دستیابی به جایگاه هژمون(برتر) دیگر مسیرسختی در پیش ندارند، اما تجربه نشان داده که سختی کار گفتمانها، دقیقاً پس از دستیابی به موفقیت اولیه در برابر گفتمان های رقیب آغاز می شود.

همین پیشفرض اشتباه است که باعث میشود گفتمانها به سرعت سیر نزولی خود را آغاز کنند و به تدریج پیروان خویش را از دست بدهند.

بررسی آغاز و پایان دولتها در ایران اثباتی بر این مدعاست و نشان میدهد که بازیابی مؤلفه های گفتمانی و تلاش برای جامه عمل پوشاندن به این مؤلفه ها تا چه حد بر افکار عمومی در ایران اثرگذار است.

در این نوشتار به چهار حوزه گفتمانی خواهیم پرداخت که دولت آینده با آنها روبروست و تصمیم گیری خردمندانه و عملکرد قاطع و جهادی در این حوزه ها، توان دولت آتی برای جامه عمل پوشاندن به انتظارات مردم را افزایش میدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتمان دولت جدید و حکمرانی آینده

گفتمان دولت جدید و حکمرانی آینده