مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 10:402021-06-27فرهنگي

سردیس های پارک ملت مرمت شدند/ درخشش دوباره مجسمه امیرکبیر


معاون فرهنگی و هنرهای شهری تهران از مرمت سردیس پرتره های پارک ملت و مجسمه امیرکبیر اثر برجسته ابوالحسن خان صدیقی خبر داد.

- به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، شاپور دیوسالار، معاون فرهنگی و هنرهای شهری تهران از مرمت مجسمه های برنزی پارک ملت خبر داد و در این باره گفت: پارک ملت از جمله مناطقی است که آثار هنرمندان شاخصی، از گذشته در آن وجود دارد.

این آثار علاوه بر وجه هنری، دارای ارزش تاریخی نیز هستند و آثار افراد شاخصی چون مرحوم محمد علی مددی، ابوالحسن خان صدیقی و … در این فضا به نمایش گذاشته شده است.

پارک ملت یکی از مهمترین فضاهای سبز تهران است که می توان به آن لقب قلب پارک های تهران را داد، به همین خاطر، حفظ آثار و زیبایی بصری کارها در این فضا، برای ما بسیار اهمیت داشت.

وی تصریح کرد: در این پارک 15 پرتره به نمایش گذاشته شده که همه از جنس برنز هستند و تنها یک اثر به دلیل دزدیده شدن در سال های گذشته، از جنس فایبرگلاس جایگزین شده بود.

متأسفانه این آثار با ارزش طی سال های گذشته مرمت و بازسازی نشده بودند به همین خاطر اغلب این کارها، به دلیل قرار گرفتن در کنار آب دچار رسوبات شده، و حتی آسیب هایی نیز از جانب برخی از رهگذران به آنان رسیده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردیس های پارک ملت مرمت شدند/ درخشش دوباره مجسمه امیرکبیر

سردیس های پارک ملت مرمت شدند/ درخشش دوباره مجسمه امیرکبیر