مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 23:102021-06-26پزشكي

ارتباطات سلولی که کلید درمان اختلالات مغزی هستند


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که ارتباطات خاص سلولی می توانند کلید درک و درمان بهتر اختلالات مغزی باشند.

- پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که ارتباطات خاص سلولی می توانند کلید درک و درمان بهتر اختلالات مغزی باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه کارولینای شمالی، هنگامی که به مغز فکر می کنیم، به نورون ها هم فکر می کنیم اما بخش زیادی از مغز، از سلول هایی موسوم به سلول های گلیال (Glial cells) تشکیل شده است که به تنظیم کردن رشد و عملکرد مغز کمک می کنند.

پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی (UNC) برای نخستین بار، نقش مهم یک پروتیین گلیال موسوم به hepaCAM را در تشکیل مغز و عملکرد آن در زندگی نشان داده اند.

یافته های این پژوهش، پیامدهایی را برای درک بهتر اختلالاتی مانند اوتیسم، صرع و اسکیزوفرنی و همچنین ارائه روش های درمانی برای بیماری هایی مانند اختلال مغزی موسوم به MLC در بر دارد.

سلول های گلیال مدت ها به عنوان گروهی از سلول های پشتیبانی کننده در نظر گرفته می شدند که مانند نوعی چسب مغزی، نورون ها را در محل کار واقعی خود در مغز نگه می دارند اما دانشمندان طی 30 سال گذشته، اهمیت سلول های گلیال را به عنوان تنظیم کننده های رشد و عملکرد مغز نشان داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباطات سلولی که کلید درمان اختلالات مغزی هستند

ارتباطات سلولی که کلید درمان اختلالات مغزی هستند