مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 22:102021-06-26پزشكي

تاثیر ورزش در کاهش علائم یائسگی


بررسی های یک مطالعه نشان داد که ورزش و فعالیت بدنی می تواند در کاهش علائم یائسگی مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه موثر باشد.

- بررسی های یک مطالعه نشان داد که ورزش و فعالیت بدنی می تواند در کاهش علائم یائسگی مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه موثر باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یائسگی به علت توقف ترشح هورمون محرک فولیکولی ایجاد می شود و به عنوان قطع 12 ماهه قاعدگی بدون دلیل مشخص تعریف می شود.

به طور متوسط این اتفاق در سنین 50 تا 51 سالگی به طور طبیعی برای زنان رخ می دهد و به دنبال تغییرات هورمونی و کاهش استروژن، علائمی جسمی و روانی بروز می کند که می تواند کیفیت زندگی زنان را تحت تاثیر قرار دهد.

با توجه به این که این علائم می توانند یک چالش مهم در دوران یائسگی زنان باشند، بررسی های مختلفی به منظور یافتن راهی برای کاهش آن ها انجام شده است.

از آن جا که روش های هورمونی و دارویی می توانند عوارض بلندمدت و کوتاه مدتی را به دنبال داشته باشند، یافتن روش های غیر دارویی اهمیت زیادی دارد.

از آن جا که تاثیرات ورزش در پیشگیری و درمان مشکلات جسمی و سلامت روان تایید شده است، پژوهشگران با انجام یک مطالعه تاثیر ورزش و فعالیت بدنی را بر علائم یائسگی بررسی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر ورزش در کاهش علائم یائسگی

تاثیر ورزش در کاهش علائم یائسگی