مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 11:302021-06-26سياسي

صالحی: ایجاد نیروگاه هسته ای منابع مالی زیادی نیاز دارد


رییس سازمان انرژی اتمی مسائل مالی را عمده ترین دلیل عدم دستیابی به اهداف تولید 20 هزار و 8 هزار مگاوات برق هسته ای در کشور دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، علی اکبر صالحی در نشستی که بعدازظهر امروز (شنبه) از سوی نیکزاد نایب رییس مجلس و در هیأت رییسه مجلس برای بررسی موضوع تولید برق هسته ای برگزار شد، گفت: در ارتباط با تولید برق از توان هسته ای این موضوع به رژیم گذشته برمی گردد.

در سال 53 سازمان برنامه و بودجه رژیم گذشته پروژه ای را به شرکت SRI در آمریکا می دهد که چشم انداز 20 ساله کشور را تدوین کند.

در این چشم انداز 20 جلدی که به پیشنهاد SRI تهیه شده بود در سبد انرژی ایران 20 هزار مگاوات برق هسته ای طی 20 سال یعنی تا سال 74 پیش بینی شده بود.

وی افزود: در حال حاضر بوشهر 1000 مگاوات برق هسته ای تولید می کند و پیشنهادی که در سال 54 داده شده بود به این معنا بود که تا سال 74 باید معادل 20 نیروگاه بوشهر برق هسته ای تولید می شد اما اکنون ما در سال 1400 هستیم و 1000 مگاوات برق هسته ای داریم.

رییس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: دو دلیل عمده SRI برای پیش بینی این میزان تولید برق هسته ای هم این بود که هر 1000 مگاوات رآکتور هسته ای معادل 11 تا 12 میلیون بشکه نفت صرفه جویی دارد و هر کدام از نیروگاه ها مانع انتشار گاز آلاینده معادل هفت میلیون تن می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صالحی: ایجاد نیروگاه هسته ای منابع مالی زیادی نیاز دارد

صالحی: ایجاد نیروگاه هسته ای منابع مالی زیادی نیاز دارد