مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 06:252021-06-26فرهنگي

برنده بوکر بین المللی: جنگ وحشی است نه سربازان!


نویسنده کتاب «شب ها همه خون ها سیاه است» درباره صدای شنیده نشده آفریقایی ها از جنگ جهانی اول و منبع الهام ضدقهرمان خشن خود می گوید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از گاردین - دیوید دیوپ، اولین رمان نویس فرانسوی و اولین نویسنده میراث آفریقایی که به همراه آنا موسکوواکیس، مترجم خود، برنده جایزه بوکر بین المللی شد، علاقه مند است داستان هایش را در شکاف های تاریخی و روایت های ازدست رفته جست وجو کند.

او با خواندن نامه های مردان جوان فرانسوی -که در جنگ جهانی اول پشت سنگرها می جنگیدند- به شدت تحت تاثیر قرار گرفت؛ نوجوانان گیج و متحیری که با کشت و کشتار بی حد و حصر جنگ دست و پنجه نرم می کردند، نسلی قربانی و ازخودگذشته که اغلب پیش از رسیدن نامه هایشان به خانه جان خود را از دست می دادند.

دیوپ در فرانسه متولد شده اما کودکی اش را در شهر داکار کشور سنگال سپری کرد، زیرا مادر فرانسوی و پدر سنگالی اش که در دهه 60 میلادی در دانشگاه پاریس با یکدیگر آشنا شدند، از صمیمیت سربازان جوان با جنگ احساس سردرگمی می کردند.

رمان او، شب ها همه خون ها سیاه است ، روایتی مهیج و پیچیده از جنگ صنعتی، استعمار، خشونت، جوانی و دوستی است که نقدهای مثبت فراوانی دریافت کرد، در فرانسه پرفروش شد و در سرتاسر اروپا جایزه های متعددی کسب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنده بوکر بین المللی: جنگ وحشی است نه سربازان!

برنده بوکر بین المللی: جنگ وحشی است نه سربازان!