مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 05:402021-06-23اجتماعي

وجود سه کانون مستعد گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری


مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دشت شهرکرد، دشت خانمیرزا و دشت بروجن در استان مستعد ایجاد کانون گرد و غبار هستند، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دشت شهرکرد، دشت خانمیرزا و دشت بروجن در استان مستعد ایجاد کانون گرد و غبار هستند، گفت: تاکنون شرایط دشت های استان در حدی نبوده که نیازمند روش مالچ پاشی برای جلوگیری از گرد و غبار باشیم و این روش معمولا در شرایط بحرانی تر مورد استفاده قرار می گیرد.

شهرام احمدی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه سه کانون مستعد گرد و غبار از جمله دشت شهرکرد، دشت خانمیرزا و دشت بروجن در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: کره زمین دچار تغییر اقلیم شده است و این تغییر به گونه های مختلف مانند خشکسالی، تغییر در نوع بارش و بی نظمی در بارش خود را نشان می دهد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری یکی از دلایل اصلی تشکیل کانون های گرد و غبار از جمله دشت ها را خشکسالی عنوان کرد و افزود: دلیل دیگر، برداشت بی رویه آب، خارج از توان طبیعی اکوسیستم است.

وی گفت: از لحاظ علمی، تنها راه مقابله با تغییر اقلیم و خشکسالی که در دنیا بر آن تکیه می شود، سازگاری با شرایط کم آبی است، بدین معنا که باید برداشت آب از دشت ها تعدیل شده تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود سه کانون مستعد گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری

وجود سه کانون مستعد گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری