مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 00:052021-06-18پزشكي

تاثیر ضدالتهابی اُمگا 3 در کاهش ابتلا به افسردگی


مطالعات نشان می دهد اسیدهای چرب امگا 3 می توانند گزینه مناسبی برای اختلالات مغزی مرتبط با التهاب از جمله افسردگی باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیکال اکسپرس، اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 3 (PUFAs) موسوم به اسید ایکوزاپنتانوییک (EPA) و اسید دوکوزا هگزانوییک (DHA) در ماهی های روغنی یافت می شود.

محققان در این مطالعه، اثرات دوزهای بالای EPA و DHA در سلول های عصبی آزمایشگاهی و سپس در بیماران را ارزیابی کردند تا پی ببرند که چگونه التهاب و افسردگی را کاهش می دهند.

این رویکرد جدید به دانشمندان این امکان را می دهد تا سازوکار مهم مولکولی را شناسایی کنند که می تواند به پیشرفت درمان های جدید بالقوه شامل اسیدهای چرب امگا 3 برای بیماران مبتلا به افسردگی کمک کند.

دکتر الساندرا بورسینی ، سرپرست تیم تحقیق از کالج کینگ لندن، در این باره می گوید: با استفاده از ترکیبی از تحقیقات آزمایشگاهی و بیمار، مطالعه ما بینش جدیدی راجع به چگونگی اثرات ضدالتهابی اسیدهای چرب امگا 3 بر بهبود افسردگی نشان می دهد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به اختلال افسردگی حاد در بدن خود التهاب بیشتری نسبت به افراد فاقد این اختلال دارند.

در حال حاضر هیچ راهکار درمانی ضدالتهابی اثبات شده ای برای افسردگی وجود ندارد و اگرچه نشان داده شده است که دو PUFA مهم امگا 3، یعنی EPA و DHA


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر ضدالتهابی اُمگا 3 در کاهش ابتلا به افسردگی

تاثیر ضدالتهابی اُمگا 3 در کاهش ابتلا به افسردگی