مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 07:352021-06-16بين الملل

زاخارووا: اتحادیه اروپا سواد تاریخی ندارد


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اصول متناقض سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در قبال مسکو، به باد تمسخر گرفت.

- به نقل از تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در آستانه برگزاری نشست اتحادیه اروپا که قرار است در 24 و 25 ژوئن (3و 4 تیر) برگزار شود؛ در پیامی که در کانال تلگرام خود منتشر کرد؛ گفت که طراحان راهبرد اتحادیه اروپا در قبال روسیه، هم به لحاظ اطلاعات تاریخی و هم از بابت درک واقعیت، ضعیف هستند.

این اظهارات زاخارووا واکنشی است به ادعای جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که گفته بود رفتار این اتحادیه در قبال روسیه، همزمان بر سه اصل عقب راندن، مهار و تعامل استوار خواهد بود.

در پاسخ به این ادعا، زاخارووا هم گفت: باورتان می شود که فردی (به طور همزمان) به شما پیشنهاد روابطی مبتنی بر اصول عقب راندن، مهار و تعامل بدهد!؟ باورتان نمی شود!؟ این آدم بورل است! .

وی همچنین ادامه داد: کاملا مشخص است کسانی که این مفهوم را ابداع کرده اند ضعف دانش تاریخ، مشکل درک حقیقت و هراس افکنی در باب درک خلاقانه دنیا را دارند .

تیرگی روابط مسکو-بروکسل در پی مداخله اتحادیه اروپا در پرونده آاکسی ناوالنی منتقد روس و همچنین اخراج دومینو وار دیپلمات های روسی از کشورهای اروپایی در پی برخی اتهامات از جمله دست داشتن در انفجار 2014 لهستان، صورت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زاخارووا: اتحادیه اروپا سواد تاریخی ندارد

زاخارووا: اتحادیه اروپا سواد تاریخی ندارد