مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 12:552021-06-14اقتصادي

آغاز عملیات آبخیزداری با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان در مهدی شهر


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدی شهر از اجرای پروژه بند سنگ و ملات با اعتبار یک میلیارد و 130 میلیون تومان در حوزه هیکو مهدی شهر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، حمیدرضا عبدوس اظهار کرد: پروژه بند سنگ و ملات در حوزه آبخیز شهرستان مهدی شهر به حجم دو هزار و 500 مترمکعب و با یک میلیارد و 130 میلیون تومان با ارتفاع چهار تا پنج متر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال 99 در حال اجرا است.

وی گفت: با توجه به خشک سالی های اخیر و حجم بالای برداشت آب از سطح سفره های زیرزمینی که باعث به هم خوردن توازن آب ورودی و خروجی حوزه آبخیز مهدی شهر شده بهترین راه جلوگیری از روند افت سطح آب های زیرزمینی، اقدامات آبخیزداری است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر افزود: با اجرای طرح های آبخیزداری همچنین می توان با کنترل، مهار و بهره وری از سیلاب ها اثر پدیده هایی نظیر خشک سالی را به شدت کاهش و از خسارات سیلاب ها جلوگیری به عمل آورد که این گونه عملیات در پروژه های آبخیزداری بر اساس کاربری خاص اراضی در عرصه های آبخیز کشورمان طراحی و اجرا می شود.

عبدوس با بیان اینکه انتخاب عملیات مکانیکی برای اصلاح آبخیز نیاز به شناخت عوامل مختلف حوضه دارد، تصریح کرد: نفوذپذیری کم ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات آبخیزداری با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان در مهدی شهر

آغاز عملیات آبخیزداری با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان در مهدی شهر