مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 09:452021-06-14فرهنگي

روی فرش ایرانی راه بروی، موسیقی غربی گوش نمی کنی


دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو معتقد است که کسی که روی فرش های ایرانی می نشیند و راه می رود، ناخودآگاه میل به شنیدن سنتور و موسیقی اصیل ایرانی دارد و دیگر میل به گوش کردن موسیقی جاز و پاپ غربی نخواهد داشت.

- دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو معتقد است که کسی که روی فرش های ایرانی می نشیند و راه می رود، ناخودآگاه میل به شنیدن سنتور و موسیقی اصیل ایرانی دارد و دیگر میل به گوش کردن موسیقی جاز و پاپ غربی نخواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، دومین مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و تجلیل از پیشکسوتان هنرهای سنتی با حضور جمعی از استادان و هنرمندان پیشکسوت عرصه صنایع دستی، مسئولان و علاقه مندان، عصر یکشنبه (23 خردادماه) در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای فیروز ناصری هرسینی (احیاگر گلیم کرمانشاه) همراه بود، ابتدا بهروز سیف اللهی، نماینده تشکل های صنایع دستی و هنرهای سنتی، در سخنانی اظهار کرد: امیدوارم هنرمندان عرصه صنایع دستی بتوانند با فراغ بال و آسودگی خیال مشغول خلق آثار بی بدیل باشند که در بهترین موزه ها و حراجی ها به نمایش دربیاید.

او به آمار شاغلان این عرصه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نزدیک به 7 میلیون نفر شاغل رسمی و 10 میلیون نفر به صورت غیررسمی در این عرصه ارتزاق می کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روی فرش ایرانی راه بروی، موسیقی غربی گوش نمی کنی

روی فرش ایرانی راه بروی، موسیقی غربی گوش نمی کنی