مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 08:352021-06-14اجتماعي

احیاء محله ادیان در قلب شهر به همت شهرداری رفسنجان


شهردار رفسنجان از طراحی و بازآفرینی محله همزیستی ادیان با هدف جذب گردشگر و باز زنده سازی تاریخچه اقلیت های مذهبی در رفسنجان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، محمد مختاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهر رفسنجان از قدمت و جایگاه تاریخی ویژه ای برخوردار بوده و دارای ابنیه تاریخی فراوانی ست، اظهار کرد: حضور پیروان ادیان از گذشته های دور در رفسنجان نشان از همزیستی مسالمت آمیز مردم این خطه با سایر ادیان و مذاهب دارد.

شهردار رفسنجان ادامه داد: امروزه فضاهای شهری به عنوان محور اصلی رویدادها و اجتماعات بشری نقش مؤثری در تعاملات شهروندان دارند و می توانند امکان برخورداری تمامی اقشار جامعه از سیمای شهری را فراهم کنند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی محله ادیان در ضلع شرقی خیابان انقلاب (فردوس)، تصریح کرد: این پروژه دارای بافت ترکیبی بوده و شامل المان مرکزی، آبنما و مکعب هایی با نماد ادیان در محل اصلی طرح و منقش به آیاتی از کلام الله مجید است.

مختاری با بیان اینکه پروژه مذکور با محوریت المان مرکزی که تداعی کننده دین اسلام و مظهر عطوفت، سازش، پاکی و صفاست، طراحی شده، گفت: طراح در این پروژه تلاش کرده است ضمن نمایش وحدت ادیان، نقش تفکر شیعه را در آن به درستی نمایان کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیاء محله ادیان در قلب شهر به همت شهرداری رفسنجان

احیاء محله ادیان در قلب شهر به همت شهرداری رفسنجان