مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 12:102021-06-13فرهنگي

پشت پرده نقاشی پرابهامی که قیمتش نجومی شد


مستند جدیدی که در جشنواره فیلم برلین رونمایی شده است پشت پرده گران ترین نقاشی جهان و نقش نگارخانه ملی لندن در اعتباربخشی به این نقاشی پرابهام را فاش کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، نگارخانه ملی لندن نقاشی سالواتور موندی را یک دهه پیش در حالی در یک نمایشگاه رونمایی کرد که این نقاشی اثری ناشناس بود و تردیدهایی درباره هنرمند، مرمت و مالکیت آن مطرح بود.

در مستند بلندی با عنوان لئوناردوی گمشده که اخیرا در جشنواره فیلم برلین در آلمان رونمایی شده، به پشت پرده فروش نقاشی سالواتور موندی به عنوان یکی از پرابهام ترین اتفاقات در بازار فروش آثار هنری پرداخته است.

پروفسور برند لیندمان که در آن زمان ریاست گالری موزه هنری گِمالده در آلمان را برعهده داشته است در این مستند عنوان می کند: از این که این نقاشی در نگارخانه ملی لندن به نمایش گذاشته شد بسیار شگفت زده شدم چراکه این یک نقاشی مشکل دار بود و به نظر من موزه های هنری مهم نباید یک نقاشی که بحث های زیادی درباره اصالت آن مطرح است را به نمایش بگذارند.

پیش از آن، یک روز با من تماس گرفته شد و یک دلال آثار هنری گفت یک نقاشی برای گالری گمالده دارد، منظور او همان نقاشی سالواتور موندی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده نقاشی پرابهامی که قیمتش نجومی شد

پشت پرده نقاشی پرابهامی که قیمتش نجومی شد