مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 09:052021-06-12اجتماعي

نئور برای نفس کشیدن باید برای گونه کاراس ناامن شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تالاب نئور را برای زندگی گونه مهاجم کاراس ناامن شود تا به احیای کامل این تالاب ارزشمند دست پیدا کنیم.

- ایسنا/اردبیل مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تالاب نئور را برای زندگی گونه مهاجم کاراس ناامن شود تا به احیای کامل این تالاب ارزشمند دست پیدا کنیم.

سعید شهند در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تالاب نئور از یک شرایط اکولوژیکی خاص برخوردار است که امسال به دلیل خشکسالی و شرایط خاص آب و هوایی از یک ویژگی ممتاز نسبت به سایر تالاب ها و رودخانه ها برخوردار است.

وی مدیریت زیستگاهی را در تالاب نئور و اجرای برنامه پنج ساله برای احیای این دریاچه ارزشمند را یادآور شد و تصریح کرد: در گام اول باید زندگی در دریاچه نئور را برای گونه کاراس مختل کرده تا امکان ازدیاد این گونه مهاجم به وجود نیاید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل کاهش و ممانعت از بار آلودگی تالاب نئور را یکی دیگر از راهکارها اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه این منطقه ییلاقی و محل چرای دام هاست باید از ورود دام به این محدوده جلوگیری کنیم تا بار آلودگی این فضا کاسته شود.

شهند افزود: در کنار مهار گونه کاراس، بهتر است به تقویت گونه گاماروس در این دریاچه تلاشی جدی کنیم تا به تدریج امکان تولید و پرورش ماهیان قزل آلای مرغوب در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نئور برای نفس کشیدن باید برای گونه کاراس ناامن شود

نئور برای نفس کشیدن باید برای گونه کاراس ناامن شود