مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 02:552021-06-11اقتصادي

مطالعات تولید بذر محصولات گلخانه ای برای کاهش واردات


رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان گفت: مطالعه بر روی بیش از 300 گونه از محصولات گلخانه ای در حال انجام است، امیدواریم در آینده ای نزدیک با استفاده از استعدادهای جوانان ایرانی واردات بذرهای بدون کیفیت به کشور به صفر برسد.

- سیدحسن حجازی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در دهاقان با اشاره به  برداشت محصول خیار تولید بذر هیبرید گلخانه این واحد دانشگاهی اظهار داشت: مرحله کاشت خیار به منظور تولید بذر هیبرید در گلخانه هوشمند و تمام اتوماتیک این دانشگاه از حدود 4 ماه پیش با همکاری شرکت نگین بذر آغاز شد که پس از رشد و نمو بوته ها و به ثمر نشستن آن ها، کار برداشت و استحصال بذر با استفاده از حدود 10 الی 30 نفر نیرو در حال انجام است.

رییس برای کشت محصولات گلخانه ای است.

حجازی ادامه داد: این واحد دانشگاهی نیز با بهره برداری از این پتانسیل و احداث گلخانه ای به منظور انجام مطالعات علمی بر روی تولید بذر محصولات گلخانه ای، در پی ایجاد اشتغال پایدار برای اهالی شهرستان و تبدیل علم و دانش به ثروت و اتکا هر چه کمتر به درآمدهای وابسته به شهریه است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان تصریح کرد: استفاده از بذرهای خارجی با قیمت بالا و خروج ارز از کشور برای واردات بذرهای هیبریدی که برای شرایط آب و هوایی کشور ما اصلاح نشده اند و معمولاً متوسط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعات تولید بذر محصولات گلخانه ای برای کاهش واردات

مطالعات تولید بذر محصولات گلخانه ای برای کاهش واردات