مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 خرداد 1400 ساعت 04:102021-06-10اقتصادي

دست بافته هایی که روی دست نمی مانند


طرح توسعه مشاغل خانگی آمد تا هنرها و دست بافته های دیرین را دوباره احیا کند، هنرهایی که پتانسیل لازم را داشت اما گاهی در میان دغدغه ها کم رنگ شده بود.

- ایسنا/خراسان جنوبی طرح توسعه مشاغل خانگی آمد تا هنرها و دست بافته های دیرین را دوباره احیا کند، هنرهایی که پتانسیل لازم را داشت اما گاهی در میان دغدغه ها کم رنگ شده بود.

شهرستان خوسف ظرفیت های بسیار خوبی در بحث تولید پنبه مله دارد و از قدیم نیز بحث کشت و هم تبدیل پنبه تولیدی به صنایع دستی انجام می شده است.

روش های کاشت، داشت و برداشت پنبه مله همانند پنبه معمولی است اما به لحاظ کوتاهی الیاف این نوع پنبه، آن را با کمان، حلاجی نمی کنند بلکه با چوبالش بر روی بالشتک حلاجی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکنون طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کمک پنبه آمده تا نگذارد این هنر دیرین به فراموشی سپرده شود، برای صنایع دستی حاصل بازار امن بازار فراهم کند و شهرستان هایی که هنر در آن نفس می کشد چون خوسف را بیشتر معرفی کند.

مشکل در تامین وسایل تولید پارچه ها نرجس نجفی که 10 سال است در حوزه صنایع دستی فعال است نزدیک دو سال است که تمرکزش را بر روی پنبه مله و رنگرزی گیاهی است، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پنبه مله را طی مراحلی به منسوجات مختلف تبدیل می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست بافته هایی که روی دست نمی مانند

دست بافته هایی که روی دست نمی مانند