مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 15:302021-06-09بين الملل

بایدن: کمک های بشردوستانه و حمایت خود را از افغانستان ادامه می دهیم


رییس جمهوری آمریکا می گوید، با خروج سربازان آمریکایی از افغانستان، واشنگتن از تهدیدهای تروریستی در افغانستان چشم پوشی نخواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا اخیرا در پیامی در مورد وضعیت افغانستان به کنگره تاکید کرد که به منظور ممانعت از ظهور مجدد تهدید تروریستی در افغانستان، آمریکا توانایی های خود را در بخش مبارزه با تروریسم در منطقه بازیابی می کند.

وی در این پیام همچنین گفته که حمایت واشنگتن از حقوق زنان و دختران افغان ادامه خواهد داشت و واشنگتن کمک های بشردوستانه و حمایت خود را از افغانستان ادامه خواهد داد.

رییس جمهوری آمریکا در این نامه ادامه داده است: ایالات متحده از مذاکرات صلح بین حکومت افغانستان و گروه طالبان که با همکاری سازمان ملل متحد برگزار می شود، کاملاً حمایت می کند و از سایر کشورها در منطقه به ویژه پاکستان می خواهد تا اقدامات بیشتری را به منظور حمایت از ثبات افغانستان انجام دهند.

جو بایدن دو ماه پیش خروج کامل نظامیان آمریکا را از افغانستان اعلام کرد و گفت که تمام سربازان آمریکایی تا یازدهم سپتامبر امسال از افغانستان خارج خواهند شد.

این تصمیم بایدن انتقاد برخی قانونگذاران آمریکایی به ویژه اعضای حزب جمهوریخواه را برانگیخت و رهبران جمهوریخواه کنگره ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن: کمک های بشردوستانه و حمایت خود را از افغانستان ادامه می دهیم

بایدن: کمک های بشردوستانه و حمایت خود را از افغانستان ادامه می دهیم