مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 07:152021-06-09سياسي

اطاعت از امام، عامل رضای خداوند است


مرتبه بالای معارف به عنوان باب الاشیا و عامل رضای خداوند، اطاعت از امام و در اندیشه شیعی امامت، حجت و وزنه سنگینی برای امور است.

- ، مجید معارف استاد تمام دانشکده الهیات دانشگاه تهران در برنامه سوفیا که در رادیو گفت و گو پخش شد، معارف، امام را در بینش شیعه مفهوم جامعی بین مرتبه ای از مراتب پیامبران الوالعزم و امامان 12 گانه دانست و اظهار داشت: با استناد به روایتی از امام باقر (ع) در ارکان پنج گانه اسلام، ولایت مهمترین رکن است چرا که در حکم کلید است و صاحب ولایت مردم را به سایر ارکان دعوت می کند و نماز، زکات، حج و روزه در مراتب بعدی قرار می گیرد.

این استاد الهیات ادامه داد: از منظر امام باقر (ع) مرتبه بالای معارف به عنوان باب الاشیا و عامل رضای خداوند، اطاعت از امام است.

وی وجود حجت و امام را عاملی برای به سامان رسیدن امور زمین و استقرار یافتن دانست و تصریح کرد: در اندیشه شیعی امامت، حجت و وزنه سنگینی برای سایر امور است.

استاد تمام دانشکده الهیات دانشگاه تهران امامان را در اندیشه شیعی امامت، حجت های خدا در روی زمین دانست و ضمن اشاره به سه ویژگی امام تصریح کرد: برخورداری از علم ویژه که ابواب گسترده ای دارد، نصب و جعل الهی و عصمت از ویژگی هایی است که امام را به حجت تبدیل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطاعت از امام، عامل رضای خداوند است

اطاعت از امام، عامل رضای خداوند است