مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 07:502021-06-07پزشكي

تاثیر کورتون در بهبود بیماران کرونایی


یک متخصص بیماری های عفونی درباره مصرف کورتون برای درمان کووید 19، توضیحاتی ارائه داد.

- جی پلاس ، شروین شکوهی، درباره مصرف داروی کورتون برای درمان بیماران کرونایی توضیحاتی ارایه داد و گفت: بیماری کووید با مکانیسم های مختلفی برای بیمار مشکل ایجاد می کند و یکی از این مکانیسم ها که مشکلات مهمی برای بیمار ایجاد می کند دستکاری ایمنی بدن است.

مهر نوشت؛ رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم ادامه داد: ویروس با توجه به تغییراتی که در ایمنی بدن ایجاد می کند منجر می شود سیستم ایمنی بدن که فعال شده برای برخورد با ویروس، از کنترل خارج شود و این مسئله منجر به ایجاد عارضه در بدن فردی می شود که سیستم ایمنی بدنش فعال شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: یعنی سیستم ایمنی بدن به جای اینکه ویروس را از بین ببرد با تولید یک سری مواد داخل خون منجر به عوارضی همچون درگیری ریه می شود و در پی آن تبادل اکسیژن بین ریه با خون صورت نمی گیرد و باعث افت اکسیژن شده و در نهایت منجر به مرگ می شود.

این متخصص عفونی درباره علت تجویز کورتون به بیماران کرونایی گفت: زمانی که ایمنی بدن از تنظیمات و چارچوب خود خارج شود، یکی از داروهایی که این مسئله را کنترل و عملاً ایمنی بدن را کم می کند کورتون است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر کورتون در بهبود بیماران کرونایی

تاثیر کورتون در بهبود بیماران کرونایی