مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 07:402021-06-07پزشكي

تبعات عرضه داروهای مخدر در داروخانه ها/انتقاد از بخشنامه وزارت بهداشت


رییس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز درمان سوءمصرف مواد استان تهران، از بخشنامه وزارت بهداشت برای عرضه داروهای آگونیست در داروخانه ها به شدت انتقاد کرد.

- ، فاطمه خوشنویسان، اظهار داشت: اخیراً سازمان غذا و دارو بخشنامه ای را ابلاغ کرده که توزیع و عرضه داروهای آگونیست یا همان مخدرها مانند متادون و اپیوم که درحال حاضر در مراکز درمان اعتیاد به بیماران داده می شوند، به داروخانه ها واگذار شود.

وی با بیان اینکه این بخشنامه به لحاظ فنی ایراد دارد، افزود: کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر صراحتاً در نشست دی ماه 1399 این بخشنامه را لغو کرد اما وزارت بهداشت اصرار به اجرای آن دارد.

خوشنویسان با اشاره به احتمال تعطیلی بیش از هفت هزار مرکز درمان اعتیاد در کشور با اجرای این بخشنامه، خاطر نشان کرد: کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر از ترکیب نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت کشور، سازمان های بهزیستی و نظام پزشکی تشکیل شده و مصوبات این کمیته لازم الاجرا است.

وی از دست رفتن امکان تغییر نگرش بیماران از درمان محور به دارو محور، دسترسی آسان مردم به ویژه جوانان به داروهای مخدر، افزایش هزینه درمان، احتمال ارایه نسخه های جعلی، عدم آمادگی داروخانه ها برای برخورد با بیماران دارای اختلال مصرف مواد و حذف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات عرضه داروهای مخدر در داروخانه ها/انتقاد از بخشنامه وزارت بهداشت

تبعات عرضه داروهای مخدر در داروخانه ها/انتقاد از بخشنامه وزارت بهداشت