مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 خرداد 1400 ساعت 15:152021-06-06اقتصادي

آلودگی آب؛ مهم ترین آلودگی در محیط زیست


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان این که آلودگی آب، مهم ترین آلودگی در محیط زیست است، گفت: لازم است فرهنگ پاسداری از منابع آب را توسعه دهیم.

- ، سید محسن حسینی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت هفته محیط زیست اظهار کرد: آلودگی آب، مهم ترین آلودگی در محیط زیست بوده و لازم است فرهنگ پاسداری از منابع آب را توسعه دهیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: بزرگترین مصرف‎ کننده آب و تولیدکننده زهاب ‎های سطحی و زیرزمینی در استان، زراعت و باغداری است که به میزان حدود دو میلیارد مترمکعب در سال و گاهاً به طور غیرمجاز با فاضلاب ‎ها و آب خاکستری آبیاری می ‎شوند.

وی اضافه کرد: زهاب مخلوط یا محلول با بقایای 200 هزار تن کود شیمیایی و حیوانی و دو هزار تن سموم دفع آفات نباتی مصرفی در سال توسط اراضی استان، از منابع آلوده کننده آب به شمار می‎ آید.

حسینی گفت: یکی دیگر از این منابع آلوده کننده، جمعیت انسانی استان است که بالغ بر حدود دو میلیون نفر را شامل می شود و هر نفر به طور سرانه در سال 80 متر مکعب آب به صورت شرب و بهداشت استفاده می‎ کند که حدود 70 درصد آن به صورت فاضلاب از محل سکونت انسان خارج می ‎شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان بیان کرد: همچنین در استان گلستان سالانه حدود 320 هزار تن زباله خانگی تولید می‎ شود که حدود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی آب؛ مهم ترین آلودگی در محیط زیست

آلودگی آب؛ مهم ترین آلودگی در محیط زیست