مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 خرداد 1400 ساعت 11:152021-06-06بين الملل

واکنش پاپ فرانسیس به کشف گور جمعی کودکان بومی کانادا


پاپ فرانسیس در واکنش به کشف گور جمعی در یک مدرسه سابق کلیسای کاتولیک در کانادا، خواستار همکاری مقام های سیاسی و مذهبی این کشور برای روشن شدن این موضوع شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رهبر کاتولیک های جهان دو روز بعد از اظهارات نخست وزیر کانادا درباره کشف بقایای 215 کودک بومی در یک مدرسه سابق متعلق به کلیای کاتولیک، درباره کشف این گور جمعی اظهارنظر کرد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز یکشنبه (امروز) با اشاره به کشف گور جمعی در کانادا، خواستار احترام به حقوق و فرهنگ بومیان شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدو روز بعد از اظهارات جاستین ترودو نخست وزیر کانادا مطرح شد.

ترودو از کلیسای کاتولیک خواسته بود مسئولیت خود بابت مدیریت مدرسه ای را که بقایای 215 کودک بومی در آن جا کشف شد بپذیرد و عذرخواهی کند.

هشتم خرداد ماه بود که اجساد دست کم 215 کودک بومی که برخی از آن ها حدود سه سال سن داشتند، در محوطه یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک در استان بریتیش کلمبیا کانادا پیدا شد.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل به دنبال انتشار این خبر از دولت کانادا و واتیکان درخواست کردند که هرچه سریع تر تحقیقات کاملی در این خصوص انجام دهند.

این گور جمعی با استفاده از رادارهای قابل نفوذ به زمین و زمانی کشف شد که یک کارشناس کانادایی در حال تحقیق و بررسی درباره محلی بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش پاپ فرانسیس به کشف گور جمعی کودکان بومی کانادا

واکنش پاپ فرانسیس به کشف گور جمعی کودکان بومی کانادا