مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 خرداد 1400 ساعت 02:252021-06-05پزشكي

دارویی که به مقابله با سرطان سینه در مراحل ابتدایی کمک می کند


محققان می گویند مصرف قرص olaparib (Lynparza) دو بار در روز به شکل قابل توجهی خطر عود مجدد سرطان سینه را در زنان مستعد این بیماری کاهش می دهد.

- محققان می گویند مصرف قرص olaparib (Lynparza) دو بار در روز به شکل قابل توجهی خطر عود مجدد سرطان سینه را در زنان مستعد این بیماری کاهش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیسن نت، قرص olaparib با مهار یک آنزیم طبیعی موسوم به PARP که به طور طبیعی موجب ترمیم آسیب DNA در سلول های سالم می شود، اما در این گروه از زنان، موجب ترغیب به رشد سلول های سرطانی می شود، عمل می کند.

دکتر اندرو توت ، مدیر ارشد مرکز تحقیقات سرطان سینه توبی رابینز لندن، در این باره می گوید: بیماران مبتلا به سرطان سینه با استفاده از olaparib به مدت یک سال 42٪ کاهش خطر عود سرطان یا مرگ را در مقایسه با دارونما داشتند.

وی گفت: بیمارانی که پس از جراحی و شیمی درمانی olaparib دریافت کرده بودند بیشتر از بیمارانی که دارونما دریافت کرده بودند بدون ابتلاء مجدد به سرطان زنده مانده و متاستاز در آنها رخ نداد.

در حال حاضر داروی olaparib برای درمان بیماران مبتلا به سرطان سینه متاستازشده که جهش در ژن های BRCA1 یا BRCA2 دارند مورد تأیید قرار گرفته است.

این ژن ها به طور معمول سرطان را مهار می کنند، اما جهش ها خطر ابتلاء به سرطان را برای برخی از افراد افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دارویی که به مقابله با سرطان سینه در مراحل ابتدایی کمک می کند

دارویی که به مقابله با سرطان سینه در مراحل ابتدایی کمک می کند