مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 05:152021-06-05بين الملل

همکاری یک میلیارد دلاری بیل گیتس و وارن بافت


بیل گیتس و وارن بافت دو سرمایه دار بزرگ آمریکایی قصد دارند با همکاری یکدیگر و سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری، نسل بعدی رآکتورهای هسته ای را بسازند.

- همکاری یک میلیارد دلاری "بیل گیتس" و "وارن بافت" "بیل گیتس" و "وارن بافت" دو سرمایه دار بزرگ آمریکایی قصد دارند با همکاری یکدیگر و سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری، نسل بعدی رآکتورهای هسته ای را بسازند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، شرکت رآکتور هسته ای پیشرفته بیل گیتس موسوم به ترا پاور (TerraPower) و شرکت پاسیفیکورپ (PacifiCorp) متعلق به وارن بافت به تازگی اعلام کردند که ایالت وایومینگ را انتخاب کرده اند تا پروژه رآکتور هسته ای پیشرفته نسل جدید خود موسوم به ناتریوم (Natrium) را در آن راه اندازی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، این رآکتورهای هسته ای پیشرفته کوچک و ماژولار با سوخت های متفاوتی نسبت به رآکتورهای سنتی کار می کنند و امید است که آنها ضمن کمک به منابع انرژی متناوب مانند باد و نور خورشید، به کاهش انتشار کربن نیز کمک کنند.

همانطور که کریس لوزک رییس و مدیرعامل ترا پاور می گوید: فناوری ناتریوم برای حل چالشی پیش بینی شده است که شرکت های بزرگ با افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه انرژی، ضمن دستیابی به اهداف کربن زدایی و کاهش آلاینده ها با آن روبرو می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری یک میلیارد دلاری بیل گیتس و وارن بافت

همکاری یک میلیارد دلاری بیل گیتس و وارن بافت