مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 خرداد 1400 ساعت 05:302021-06-04فرهنگي

حضور دو دهه ای ایران در جشنواره کن؛ از کیارستمی تا اصغر فرهادی


در طول بیش از هفتاد سال برگزاری جشنواره کن، سینمای ایران حضور محسوسی در این جشنواره سینمایی داشته، حضوری که در دو دهه گذشته با فیلمسازانی چون عباس کیارستمی و پس از آن اصغر فرهادی، - جی پلاس ؛ جشنواره کن که سال گذشته به دلیل بحران کرونا تصمیم به عدم برگزاری این رویداد سینمایی گرفت، امسال خود را آماده برگزاری یک جشنواره تمام عیار کرده و با افزایش شمار فیلم های بخش رقابتی و اضافه کردن یک بخش جدید به نام کن پریمیر ، در تلاش است سهم خود را در احیای سینما و جشنواره های سینمایی ادا کند.

ایسنا نوشت؛ سینمای ایران پس از چند سال غیبت در بخش رقابتی اصلی، امسال با فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی در کن حضور دارد.

فرهادی پس از ساخت فیلم جدایی نادر از سیمین که جایزه اصلی جشنواره برلین را به خود اختصاص داد، تمام آثارش شامل گذشته ، فروشنده و همه می دانند را در کن رونمایی کرده و قهرمان امیدوار است بتواند پس از طعم گیلاس عباس کیارستمی در سال 1997، دومین نخل طلای سینمای ایران را به ارمغان بیاورد.

امسال فیلم چند اپیزودی سال طوفان ابدی ساخته مشترک جعفر پناهی و چند فیلمساز بین المللی دیگر هم در بخش نمایش های ویژه کن 2021 انتخاب شده است.

در ادامه، مروری داریم بر حضور سینمای ایران در ادوار مختلف جشنواره فیلم کن: سینمای ایران برای اولین بار با فی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور دو دهه ای ایران در جشنواره کن؛ از کیارستمی تا اصغر فرهادی

حضور دو دهه ای ایران در جشنواره کن؛ از کیارستمی تا اصغر فرهادی