مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 05:352021-06-02اقتصادي

خانه تاریخی امیرمفخم به بخش خصوصی واگذار شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از واگذاری خانه تاریخی امیرمفخم به بخش خصوصی خبر داد.

- مصطفی مرزبان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به واگذاری خانه تاریخی امیر مفخم به بخش خصوصی، اظهار کرد: قرار داد ملک تاریخی امیر مفخم بین سرمایه گذار بخش خصوصی و صندوق حفظ و احیا میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد و این خانه رسما به بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: طبق این قرار داد سرمایه گذار به مدت 25 سال می تواند بعد از مرمت و بازسازی بنا با کاربری مجتمع گردشگری سنتی و اقامتگاه بوم گردی بهره برداری لازم را از این خانه تاریخی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی رقم پیش بینی شده برای این سرمایه گذاری را مبلغ 15 میلیارد تومان دانست و گفت: این بنای تاریخی به مساحت 10071 متر مربع در مالکیت میراث فرهنگی بوده که از طریق مناقصه به سرمایه گذار واگذار شد و در حال حاضر سرمایه گذار نیز خانه را تحویل گرفته و در حال تهیه طرح است و تا سه ماه آینده عملیات اجرایی مرمت و بازسازی آغاز می شود.

مرزبان گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی آمادگی دارد کاروانسراهای تاریخی را با شرایط مناسب و ارائه تسهیلات و در قراردادهای طولانی مدت به علاقمندان به سرمایه گذاری در  بخش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه تاریخی امیرمفخم به بخش خصوصی واگذار شد

خانه تاریخی امیرمفخم به بخش خصوصی واگذار شد