مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 08:102021-06-01اقتصادي

سم پاشی 3200 هکتار از اراضی خراسان جنوبی علیه آفت ملخ کوهاندار


رییس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: 3200 هکتار از اراضی خراسان جنوبی علیه آفت ملخ کوهاندار تاغ با همکاری جوامع محلی و بسیج پایش و سم پاشی شد.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: 3200 هکتار از اراضی خراسان جنوبی علیه آفت ملخ کوهاندار تاغ با همکاری جوامع محلی و بسیج پایش و سم پاشی شد.

دهقانی، امروز سه شنبه 11 خرداد به رسانه های گروهی گفت: شرایط آب و هوایی در سال آبی 1400-99 باعث شد که امسال تفریخ تخم ملخ های کوهاندار تاغ با تاخیر حدود دو ماهه انجام شود به طوری که اولین گزارش مشاهده ملخ در 15 فروردین 1400 در تاغزارهای بخش سه قلعه شهرستان سرایان و مراتع کومیران شهرستان قاینات و متعاقب آن در 3 اردیبهشت 1400 در منطقه مظفری شهرستان فردوس اعلام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: همزمانی کاهش شدید توان تولید علوفه مراتع ناشی از کاهش بارش ها و ولع زیاد و سیری ناپذیر ملخ های کوهاندار در تغذیه از درخچه تاغ می توانست منجر به بحران برای تامین علوفه دام توسط مرتعداران شود که با مدیریت صحیح و به موقع با استفاده از ظرفیت مرتعداران، جوامع محلی و اعضای بسیج با انجام کار جهادی مدیریت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سم پاشی 3200 هکتار از اراضی خراسان جنوبی علیه آفت ملخ کوهاندار

سم پاشی 3200 هکتار از اراضی خراسان جنوبی علیه آفت ملخ کوهاندار