مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 07:552021-06-01اقتصادي

مانع تراشی مافیای واردات در طرح رجیستری دیابتی های نیازمند انسولین


سخنگوی سازمان غذا و دارو از تحرکات ایذایی، شایعه پراکنی و نگرانی مافیای واردات و شبکه قاچاق معکوس دارو از طرح رجیستری بیماران دیابتی نیازمند انسولین در کشور خبر داد.

- سخنگوی سازمان غذا و دارو از تحرکات ایذایی، شایعه پراکنی و نگرانی مافیای واردات و شبکه قاچاق معکوس دارو از طرح رجیستری بیماران دیابتی نیازمند انسولین در کشور خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: انسولین قلمی بخش بزرگی از واردات دارو در کشور را به خود اختصاص می دهد و البته روند رشد مصرف این گونه انسولین ها در کشور از سرعت رشد تعداد بیماران دیابتی بیشتر است، همزمان قیمت انسولین پن در ایران حتی بدون احتساب بیمه و بصورت آزاد کسری از قیمت این دارو در کشورهای مجاور است و با توجه به تخصیص ارز بانکی به آن شیب قیمتی تندی بین ایران و تقریبا همه کشورهای همسایه وجود دارد و این موضوع موجبات قاچاق معکوس انسولین قلمی و اخلال در روند توزیع آن در داخل کشور را فراهم آورده است.

وی افزود: طبیعتا وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیازمند اطلاعاتی شفاف از تعداد بیماران واقعی نیازمند انسولین و میزان دقیق انسولین مورد نیاز است و باید این اطمینان حاصل شود که مسیر تامین و توزیع انسولین تا مصرف کننده نهایی واقعی، شفاف و هر لحظه قابل رصد است لذا باید حلقه های زنجیره ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مانع تراشی مافیای واردات در طرح رجیستری دیابتی های نیازمند انسولین

مانع تراشی مافیای واردات در طرح رجیستری دیابتی های نیازمند انسولین