مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 06:002021-06-01اجتماعي

مغایرت توسعه بدون ضابطه بوم گردی با حفاظت از تنوع زیستی


مدیر کل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت توسعه بوم گردی به عنوان فعالیت اقتصادی هدفمند با کمترین اثرات منفی بر زیست بوم و تنوع زیستی گفت: - یکی از چالش های مهم در حوزه بوم گردی نبود استراتژی مشخص، سازوکار مناسب و استانداردها و ضوابط محلی مطابق با زیست بوم هر منطقه و استان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا محمد مدادی در نشست مجازی که با عنوان موانع و چالش های استفاده از ظرفیت های تنوع زیستی در توسعه بوم گردی کشور توسط اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی محیط زیست به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی برگزار شد، گفت: بوم گردی در اسناد بالادستی جایگاه خاصی ندارد و در بخش ضوابط و مقررات نیز تقریبا اقدام خاصی صورت نگرفته است.

از این رو توسعه بوم گردی بدون ضوابط و مقررات و استانداردهای اجرایی و سازو کار مناسب پایش و نظارت امکان پذیر نیست و با اصول اولیه بوم گردی - که یکی از آن ها حفاظت از تنوع زیستی است - مغایر است.

وی خاطرنشان کرد : ضروری است سند ملی بوم گردی کشور تدوین شود و در کنار فعالیت های آموزشی و فرهنگسازی، زیر ساخت های قانونی برای این موضوع فراهم شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست مدیر کل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی ادامه داد: بازنگری در وظایف، ساختار و اختیارات کمیته مل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مغایرت توسعه بدون ضابطه بوم گردی با حفاظت از تنوع زیستی

مغایرت توسعه بدون ضابطه بوم گردی با حفاظت از تنوع زیستی